Nieuwjaarswandeling 2012

Het verslag staat bij de foto's. Zie 'activiteiten/foto's'.

Winner Amsterdam 2011

Dit jaar stond onze vereniging met een informatiestand in het hondendorp van de Winner tentoonstelling in Amsterdam.
De stand werd “bemand” door Bernard Vortman, bijgestaan door Annet Ockhuysen, Annemarie Klützow, Christine Reijs en Boudie Andringa. Het was een succes, vooral ook omdat de 5 aanwezige IJslanders, nadat ze in de ring geweest waren, mede ervoor zorgden dat er behoorlijk wat belangstelling bestond voor onze leuke honden en onze vereniging.

Najaarswandeling 2011

Het verslag staat bij de foto's. Zie 'activiteiten/foto's'.

20 jarig jubileum vereniging de IJslandse Hond in Nederland

Een fotoreportage van het jubileum, inclusief alle winnaars van de jubileum-show. Klik hier.

Lees hier het verslag van het jubileumweekend.

Voor meer foto's klik hier. Met dank aan Theo en Helma van Rijswijk.

Voorjaarswandeling 2011

Grande Hulshorst vertelt over haar beleving van de wandeling in Soest:

"Het is de eerste keer dat Jente andere IJslanders ziet, sinds ze het nest verlaten heeft. Ze reageerde erg goed op de andere IJslanders en het was dan ook een genot om ze samen met de andere IJslanders door het losse zand en de bossen te zien rennen. De wandeling was erg gezellig en iedereen praatte met iedereen, over en weer worden ervaringen uitgewisseld en hoor je hoe andere IJslanders het doen. Zo steek ik wat op over het gedrag van andere IJslandse honden. Het was erg leuk en leerzaam, Jente en ik kijken uit naar de volgende keer."

Terwijl de baasjes genoten van hun soep en lekkere broodjes na de wandeling gedroegen de aanwezige honden zich voorbeeldig. Tijdens de jaarvergadering, uitstekend voorgezeten door vice-voorzitter Wilma en later door kersverse voorzitter Bernard, werden de aanwezige leden weer helemaal op de hoogte gebracht van alle belangrijke zaken.
Klik hier voor de foto's van de wandeling en de lunch.
....................

De moeder van de IJslanders in Nederland.

Op 9 maart 2011 zijn Jeanny en Wim van den Berg bij mevr. Ans Beer op bezoek geweest. Lees hier het verslag (met 2 foto's) van een gezellige middag.

Nieuwjaarswandeling 2011

In verband met een bosbrand een aantal jaren geleden zijn er nieuwe routes uitgezet en we hebben gekozen voor is de Noordzeeroute (9 km). Deze gaat deels door de Schoorlse duinen en deels over het strand. Dus de honden hebben er naar hartelust kunnen rennen.
Klik hier voor de foto's.

Najaarswandeling 2010

21 november hebben we een heerlijke ronde gewandeld in het Panbos (Bosch en Duin). Het weer werkte natuurlijk enorm goed mee, maar de honden en hun baasjes hebben er ook voor gezorgd dat het een zeer geslaagde najaarswandeling is geworden.
De IJslanders waren erg gelukkig met de vijver die we halverwege tegen kwamen. Op de zandvlakte waar de baasjes zich verbaasden over de grove dennen waar de wind het zand tussen de wortels weggeblazen had waardoor het wortelstelsel bloot is komen te liggen zijn ook veel hondjes zich te buiten gegaan; sommige hebben zich uitgeleefd met het graven van gaten in het zand, andere waren in de zevende hemel met enorme takken, maar de meeste IJsco's waren toch vooral heel blij met alle baasjes die daar hun lunch nuttigden...
Jannie en John; bedankt voor het organiseren van deze leuke wandeling!
Klik hier voor de foto's.
....................

Op 28 oktober is Mýsla frá Hvitur Jarnbraut bevallen van 5 pups van Vík Norasson frá Idunn. Het zijn allemaal teefjes, waarvan er nog 2 teefjes beschikbaar zijn. Kijk bij Informatie/Geboortes voor alle details.
Op 3 oktober is Freyja frá Isafold bevallen van maar liefst 7 pups van Geisli of Shiela's Farm (Kibo). Er zijn 5 reutjes en 2 teefjes. Kijk bij Informatie/Geboortes voor alle details. Er zijn nog 2 reutjes beschikbaar.
We organiseren ons jaarlijkse fokkersoverleg op 16 februari 2020. De details volgen zo spoedig mogelijk, de datum is in ieder geval geprikt.
Op 30 september is Dama Duna Kopieccy Poland gedekt door Ásti Norasson frá Idunn. De pups worden eind november verwacht. Kijk bij Fokken/Nestinfo voor alle details.
Op 9 september is Anacamptis Haltia (Meyla) gedekt door gedekt door Vík Norasson frá Idunn. De pups worden in de tweede week van november verwacht. Kijk bij Fokken/Nestinfo voor alle details.
Op 4 september is Esky (Elfur frá Fridarstödum) bevallen van 5 pups van Bersi van Rogici. Er zijn 1 reutje en 4 teefjes geboren. Kijk bij Informatie/Geboortes voor alle details en de contactgegevens van de fokker. Alle pups zijn inmiddels gereserveerd.
Op 22 augustus is Niki van Rogici x Sky van Rogici probleemloos bevallen van 7 prachtpups van Sky van Rogici, 3 reutjes en 4 teefjes. Kijk bij Informatie/Geboortes voor alle info. Alle pups zijn inmiddels gereserveerd.
Op 14 augustus is Edda Vasksdóttir frá Olafsfjördur probleemloos bevallen van 3 prachtpups van Cári-Tjaldur fra Dyrgjadottir, 2 reutjes en 1 teefje. Kijk bij Informatie/Geboortes voor alle info. Alle pups zijn inmiddels gereserveerd.
Op 6 juli is Skella bevallen van de pups van Isdalur's Frosti: 4 reutjes en 2 teefjes. Kijk bij Informatie/Geboortes voor alle details en de contactgegevens van de fokker. Alle pups zijn inmiddels gereserveerd.

We organiseren ons jaarlijkse fokkersoverleg op 16 februari 2020. De details volgen zo spoedig mogelijk, de datum is in ieder geval geprikt en de locatie is wederom bij Wilma Roem in Renkum.
Op 19 april 2020 organiseren we onze jaarlijkse algemene ledenvergadering. Locatie is wederom de AKC Apeldoorn, het programma maken we zo spoedig mogelijk bekend.
Op 28 juni 2020 organiseren we onze jaarlijkse kampioenschapsclubmatch. De keurmeester is Hannie Vink, de locatie Hoenderloo (manege Fjordhest-Gard).
De datum van de Dag van de IJslandse Hond 2020 is nog niet bekend, maar volgt zo snel mogelijk.