2018

Op zaterdag 14 april hebben we een internationale workshop over genetische diversiteit (voertaal Engels) georganiseerd.

De dag begon met een presentatie/lezing door Coen Huisman (in samenwerking met Linda van Andel) over de theorie achter genetische diversiteit.

Daarna werden de deelnemers verdeeld in groepjes om diverse stellingen te bespreken over dit onderwerp. Ook kregen ze een aantal fictieve fokcombinaties te zien waarover gesproken kon worden.

We eindigden de dag met een gesprek over de situatie op het gebied van genetische diversiteit in elk land en wat we kunnen doen om die samen te verbeteren.

Planning:
09:00 - welkom met koffie of thee
09:30 - begin van de workshop
13:00 - lunch
14:00 - vervolg workshop
17:00 - einde workshop
17:30 - diner
Iedereen die geïnteresseerd is in het onderwerp, was van harte welkom.

De dag kende een vol programma en duurde van circa 09.00 - 19.00 uur.

************************************************

Op zondag 22 april hielden we onze algemene ledenvergadering met vooraf een wandeling in Bussloo en achteraf een workshop agility voor IJslanders.

10.30 uur Verzamelen voor de voorjaarswandeling in
Recreatiegebied Bussloo.

11.00 uur Start wandeling met je hond(en)
12.00 uur Naar KC Apeldoorn, Polderweg 5, 7327 GX Apeldoorn
12.30 uur Lunch bij KC Apeldoorn
13.30 uur Start ledenvergadering
14.30 uur Workshop agility

De details en onder meer de agenda voor de ledenvergadering stonden in 'Onze IJslander' nummer 95 (het maartnummer).

************************************************

Op zondag 13 mei zouden we gaan SUP'en (Stand Up Paddlen) met onze IJslanders op de Nieuwskoopse Plassen, maar het weer gooide roet in het eten. Het evenement werd verschoven naar zondag 27 mei en was erg geslaagd!

************************************************

Het clubkampioenschap op zondag 17 juni was erg geslaagd! We feliciteren de nieuwe clubkampioen Edda Vasksdóttir frá Olafsfjördur van harte (en haar baasjes natuurlijk ook)! Ook een dikke proficiat voor de beste reu, Ganti Doni, en zijn baasje.

Bekijk alle foto's HIER

2017

Op zondag 18 juni organiseerden wij de jaarlijkse clubmatch. De locatie was evenals vorig jaar de Krimhoeve in Hoenderloo.
Keurmeester was onze eigen Wilma Roem.

De clubkampioenschapsmatch was een hele warme maar erg geslaagde dag.

We feliciteren de VIJHN-clubkampioen (BOB) 2017 Rúnar frá Idunn van harte, evenals beste teef Elska Disadóttir frá Fuglatorgi.

De foto's van alle deelnemers vind je hier!

En voor de sfeerfoto's kun je hier klikken!

************************************************

De 3e Dag van de IJslandse Hond werd gehouden op zondag 3 september 2017. De locatie was de kynologieclub in Arnhem.

Klik hier om naar de foto's van de nestkeuringen en sfeerfoto's te gaan.

*********************************************************
2016

Op zondag 28 augustus 2016 organiseerden wij voor de tweede keer De Dag van de IJslandse Hond, wederom bij de Krimhoeve in Hoenderloo!

Bekijk hier de foto's van de Dag van de IJslandse Hond 2016.

*********************************************************
2015

Op zondag 11 oktober organiseerden wij een nieuw, samengevoegd evenement dat we 'De dag van de IJslandse hond' hebben gedoopt. Het was een combinatie van de Jongehondendag (met dit jaar alle nesten uit 2014 plus ouders en eventuele grootouders) en de Doedag.

Bekijk hier de foto's van de Dag van de IJslandse Hond 2015.

*****************************************
2014

De Jongehondendag in 2014 werd georganiseerd op zondag 24 augustus te Rosmalen. Als keurmeester was Erna Upmeijer aangetrokken. Bekijk hier de foto's.

Op 12 juli is Freyja frá Isafold gedekt door Vino van Rogici. De pups worden in de tweede week van september verwacht. Kijk bij Fokken/Nestinfo voor alle details en de contactgegevens van de fokker.
Op 5 juli is Niki van Rogici bevallen van twee prachtige pups, 2 teefjes. Kijk bij Informatie/Geboortes voor alle details. Er zijn nog pups beschikbaar.
Op 1 juli is Yaya van Rogici bevallen van 4 mooie pups, 2 reutjes en 2 teefjes. Kijk bij Informatie/Geboortes voor alle details. Er zijn nog pups beschikbaar.
De dracht van Elska Disadóttir frá Fuglatorgi is bevestigd, zij verwacht rond 8 augustus pups van Vík Norasson frá Idunn. Kijk bij Fokken/Nestinfo voor de details.
Elfur (Esky) frá Fridarstödum is op 6 juni bevallen van 4 prachtige reutjes. Kijk bij Informatie/Geboortes voor de details. Alle pups zijn inmiddels gereserveerd.
De inschrijving voor onze jaarlijkse kampioenschapsclubmatch is gesloten! We organiseren de clubmatch dit jaar op zondag 17 juni, de locatie is wederom De Krimhoeve in Hoenderloo. We zien jullie daar graag.
Op 8 mei is Dagrun frá Fridarstödum bevallen van maar liefst 7 pups van Gantroppas Kári. Kijk bij Informatie/Geboortes voor de details. Alle pups zijn inmiddels gereserveerd.
Op donderdag 12 april is Disa bevallen van 4 pups: 1 reutje en 3 teefjes. Kijk bij Informatie/Geboortes voor de details. Alle pups zijn inmiddels gereserveerd.
Op zaterdag 14 april organiseerden we een internationale workshop over genetische diversiteit.
Op zondag 22 april hielden we onze algemene ledenvergadering met vooraf een wandeling in Bussloo en achteraf de eerste wedstrijd in onze nieuw opgezette agility-workshop voor IJslanders.
Op zondag 13 mei zouden we gaan SUP'en (Stand Up Paddlen) met onze IJslanders op de Nieuwskoopse Plassen, maar het (on)weer gooide helaas roet in het eten. Wel is er een nieuwe datum geprikt, het wordt zondag 27 mei!
Bindi is op 18 en 19 februari bevallen van 8 pups. Kijk bij Informatie/Geboortes voor alle details. De pups zijn inmiddels gereserveerd.
Op 11 februari is Sylke bevallen van 1 mooie pup: een teefje. Kijk bij Informatie/Geboortes voor de details. De pup is gereserveerd.
In de nacht van 7 op 8 februari is Mila bevallen van 4 mooie pups: 2 reutjes en 2 teefjes. Kijk bij Informatie/Geboortes voor de details. Alle pups zijn gereserveerd.
Op 17 december is Vika moeiteloos bevallen van 6 pups: 1 reutje en 5 teefjes. Kijk bij Informatie/Geboortes voor de details. Alle pups zijn gereserveerd.
We hebben er een nieuwe fokker bij, in België! Lees bij Fokken/fokkers alles over kennel Kattahornsins.
De dracht van Mila van Rogici is bevestigd, rond 9 februari verwacht zij een 5-tal pups van Raki van Rogici. Kijk voor de details en contactgegevens van de fokker bij Fokken/Nestinfo.
De dracht van Sylke frá Isafold, gedekt door Gjúki frá Fridarstödum (Duke), is bevestigd. De pups worden rond 10 februari verwacht. Kijk voor de details en contactgegevens van de fokker bij Fokken/Nestinfo.
Op 26 november heeft Isdalur's Disa haar laatste nestje gekregen. Er zijn 4 mooie pups geboren, 1 reutje en 3 teefjes. Alle pups zijn gereserveerd.
Op 7 november is Meyla bevallen van 6 prachtige pups, 4 reutjes en 2 teefjes. Kijk voor wat foto's en de contactgegevens van de fokker bij Informatie/Geboortes. Alle pups zijn in principe gereserveerd.
Skella is op zondag 15 oktober bevallen van 4 heerlijke pups, 2 reutjes en 2 teefjes. Kijk bij Informatie/Geboortes voor alle details en informatie. Alle pups zijn gereserveerd.
Op 14 oktober zijn de pups van Thyra en Ramsus geboren, 2 reutjes en 2 teefjes. Kijk bij Informatie/Geboortes voor alle details en informatie. Alle pups zijn gereserveerd.
Ganti is op dinsdag 10 oktober bevallen van een 5-tal kleurrijke pups, 2 reutjes en 3 teefjes. Kijk bij Informatie/Geboortes voor alle details en informatie. De puppen zijn allemaal gereserveerd.
We hebben er 2 nieuwe dekreuen bij, 2 broertjes. Het gaat om Gjúki frá Fridarstödum (Duke) en Gylfi frá Fridarstödum (King). Kijk hij Fokken/Dekreuen voor alle details.
Op 1 september is Elska bevallen van 7 prachtpups. Alle pups zijn gerserveerd.
Op 14 juli is Joga bevallen van 5 mooie pups, 3 reutjes en 2 teefjes. Alle pups zijn gereserveerd. Kijk bij Informatie/Geboortes voor alle details.
Brenna is op 11 juli bevallen van 5 prachtpups, 3 reutjes en 2 teefjes. Alle pups zijn gereserveerd. Kijk bij Informatie/Geboortes voor alle details.
De foto's van de clubmatch 2017staan online. Klik hier om de foto's te bekijken.
Op 9 juni is Odda bevallen van een zestal mooie pups, 2 reutjes en 4 teefjes. Kijk bij Informatie/Geboortes voor alle details. Alle pups zijn gereserveerd.

Op zaterdag 14 april organiseren we een internationale workshop over genetische diversiteit. Locatie: Centrum van Alphen (Prinses Marijkestraat 20, 2404 BC Alphen aan den Rijn), kosten EUR 55 *dit is inclusief lunch en diner*. Wil je erbij zijn? Stuur dan voor 9 april een mail naar voorzitter@verenigingijslandsehond.nl.
De algemene ledenvergadering organiseren wij in 2018 op 22 april bij AKC Apeldoorn. Het programma en de agenda vind je in het maartnummer van Onze IJslander - nummer 95 of kijk op onze startpagina voor meer details. Inschrijven voor de wandeling vooraf, de ALV en/of de agilitywedstrijd kan via Theo van Rijswijk secretariaat@verenigingijslandsehond.nl
Op zondag 13 mei gaan we weer SUP'en (Stand Up Paddlen) met onze IJslanders op de Nieuwskoopse Plassen! Kijk voor de details in het maartnummer van Onze IJslander (nummer 95) of op de startpagina. Stuur als je ook zin hebt in waterpret een mailtje naar linda@saeldarlifs.nl
De clubmatch voor 2018 staat gepland op zondag 17 juni. Locatie: Krimhoeve te Hoenderloo. De keurmeester is dit jaar Ineke Groen. De inschrijving voor onze jaarlijkse kampioenschapsclubmatch is geopend, schrijf je nu in via deze LINK!